Home
HTML5
App's
Flash
Unity3D
Facebook game
Chatsystemen
Ons netwerk
Contact

Singleplayer games
Multiplayer games
Educatieve games
Serious games
Promotionele games
Winactie games
Social media games
Crowdfunding financiƫring

Games op beurzen en in openbare ruimtes

Een game is een goede eyecatcher! Bijvoorbeeld even een vermakelijk spelletje spelen tussen het lopen door op een beurs of even spelen terwijl men wacht in een openbare ruimte. Het kan samengaan met een winactie en/of gegevensverzameling.

Een infozuil (gamezuil) op een beurs of in een openbare ruimte.

Een infozuil is een goede manier om een game aan te bieden die door voorbijlopend publiek toegankelijk wordt gemaakt. Complexiteit van een dergelijke zuil kan sterk verschillen. Bij de simpelste variant wordt voor een touchscreen gekozen, die bijvoorbeeld in een muur of in een kast is weggewerkt. De touchscreen detecteert taps als zijnde kliks, waardoor op makkelijke wijze een game aanvankelijk ontwikkeld kan worden, zonder deze telkens in de zuil te moeten testen. Door voor een touchscreen te kiezen, zijn er geen snoeren, toetsen of ander breekbaar of loskoppelbaar materiaal nodig.
 
Maar er zijn ook bijvoorbeeld zeer sterke toetsenborden die maar een selectie van toetsen hebben (sommige maar een paar grote, ideaal voor bijvoorbeeld een quiz). Die kan in de zuil verwerkt worden en de beperkte invoermogelijkheden ervan zorgt ervoor dat men niets anders op de computer kan doen (geen ctrl+alt+delete, taakbeheer starten e.d.). Er zijn ook joysticks met dezelfde strekking.
 

Een simpel, snel en snel te begrijpen gameconcept

Beurzen en openbare ruimtes zijn over het algemeen ruimtes waar mensen niet zoveel tijd hebben en een beperkte aandachtsboog. Daarom is het meestal verstandig om te kiezen voor een simpel gameconcept dat snel te spelen is en snel resultaat biedt. Ook is het belangrijk dat de gameplay in één keer duidelijk is, zodat er geen leertraject is. Vaak wordt daarom voor een bekend concept gekozen, zoals de simpele singeplayer gameconcepten zoals omschreven onder singelplayer games (o.a. memory, tetris, word hunt, etc).

 

Koppel het spel aan een winactie of prijsuitreiking

Een leuke toevoeging is het kunnen winnen van een prijs. Dit kan ook de speler motiveren om persoonlijke informatie achter te laten, zoals het e-mail adres. Na de beurs of met een bepaalde interval kan de prijs uitgereikt worden aan de beste speler, waarna de hiscore lijst ge-reset wordt. Of in toernooi-vorm als daar mogelijkheden toe bestaan.

Game design: professioneel, snel ontwikkeld en op maat!

Spring eruit met een te gekke game! Bijvoorbeeld als promotiemiddel, als ludieke winactie, als eyecatcher op een beurs, als educatief middel of als bloedserieuze simulatie van een productieproces. Wat de reden ook is, wij ontwikkelen uw game professioneel, snel en op maat!

Wij voeren het uit! Vanaf de eerste schets, via het concept en de gameplay tot aan de gedetailleerde uitwerking, de livegang en promotie achteraf. Wij zijn zelf gamers en weten wat er speelt!

meer informatie contact