Home
HTML5
App's
Chatsystemen
Facebook game
Unity3D
Ons netwerk
Contact

Singleplayer games
Educatieve games
Serious games
Promotionele games
Winactie games
Social media games
Crowdfunding financiƫring
Multiplayer games

Een facebook game: groot worden op social media!

De social media zijn uitstekende mediums om bekendheid (likes en shares) te verwerven in combinatie met een game. Vaak wordt de game gecombineerd met een prijsvraag om deelname te bevorderen en wordt de speler opgedragen om het spel (of uw Facebook pagina of uw website) te sharen om zo kans te maken op de prijs. Dat zorgt voor een krachtige combinatie met een viraal effect!

Share- en likebuttons opnemen in de game

De makkelijkste en goedkoopste manier om de game een sociaal aspect te geven, is om share- en like functionaliteit in het spel op te nemen. Hierbij worden iconen van allerlei social media op een prominente locatie in het spel geplaatst. Dus de bekende "f" of "thumbs up" van Facebook, maar waarom ook niet gelijk share mogelijkheden op andere social media in het spel opnemen zoals Twitter, LinkedIn, Google+ en Pinterest? (zie onderaan deze pagina voor een voorbeeld van dergelijke iconen)

Een leuke spelervaring zorgt ervoor dat de spelers eerder geneigd zijn om het spel een like of share te geven. Vrienden van de persoon zien dit en spelen hopelijk ook. Een deel daarvan besluit wellicht ook om een like of share te geven. Zo kan het spel een viraal effect krijgen en dus een breed publiek bereiken. Dit is vooral het geval als de game gecombineerd wordt met een winactie. Dus: "speel mee en maak kans op ... ". Veel mensen vinden het leuk om even te gamen en klikken erop! Een hiscore lijst zorgt voor een extra competitief aspect.

Om het virale effect een extra boost te geven, kunt u de te winnen prijs uitreiken aan iemand die het spel geliked of geshared heeft. Door duidelijk in het spel op te nemen dat de speler het spel moet sharen of liken op het sociale netwerk naar keuze om kans te maken, verhoogt u het virale effect aanzienlijk. Helaas kan het systeem niet geautomatiseerd controleren of er daadwerkelijk een share of like was (dit staan de social media niet toe) maar als de winnaar is getrokken, kunt u zelf controleren of die persoon inderdaad de handeling heeft verricht.

Voor het opnemen van share- en likebuttons in uw (HTML5) game, bereken wij slechts 1 uurtje!

Wij maken graag een game voor u die perfect aansluit op uw huisstijl, uw producten en/of diensten en kunnen ook branding en reclame opnemen in het spel, zodat uw boodschap ook optimaal gezien wordt tijdens het spelen.

Een game via de Facebook API (Facebook app)

Facebook biedt ook de mogelijkheid om d.m.v. de Facebook API via Facebook het spel te spelen. Hierbij moet de speler eerst toestemming geven om bijvoorbeeld de vriendenlijst met het spel te delen. Vervolgens kan het spel de verkregen toestemmingen betrekken in het spel door bijvoorbeeld de vrienden van de speler ook uit te nodigen voor het spel of andere spelers van het spel met elkaar te laten samenwerken of juist tegen elkaar te laten strijden.

De Facebook API was vroeger erg groot met bijvoorbeeld bekende spelen van Zynga zoals Maffia Wars en FarmVille. Tegenwoordig is dit wat terug gelopen, maar door de enorme omvang van Facebook is het alsnog een aantrekkelijke optie. Voor bijvoorbeeld winacties is het echter te hoog gegrepen want spelers zijn in veel gevallen niet bereid om toestemming te geven om hun persoonlijk gegevens te gebruiken voor slechts een winactie. Daarnaast wordt ontwikkeling vaak te duur. Games via de Facebook API kunnen gemaakt worden vanaf Euro 10.000,- excl.btw



Helaas niet meer mogelijk: Facebook fangate (like gate)
Voorheen was het mogelijk om een share of like af te dwingen via een zogenaamde fangate. Eerst moest men de game aanklikken op facebook, waarna er stond "Klik eerst op like om te kunnen spelen". Facebook heeft helaas deze functionaliteit verboden waardoor wij besloten hebben geen fangates meer op te leveren.